

Absolwent Wydziału Prawa w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego w Warszawie (obecnie - Uczelni Łazarskiego w Warszawie).
Z „Kancelarią Adwokacką J.J.K.” związany jest od 2010 roku. W latach 2012-2014 odbywał w niej aplikację adwokacką pod patronatem adw. Jerzego Kwiecińskiego.
Doświadczenie zawodowe zdobywał również pracując w instytucjach bankowych i samorządowych zlokalizowanych na terenie całej Polski.
W roku 2015 złożył egzamin adwokacki i wpisany został na listę adwokatów wykonujących zawód w Izbie Adwokackiej w Rzeszowie.
Praktykując prawo, jego nadrzędnym celem jest chęć pomocy i wsparcia Państwa zarówno w zakresie rozwiązania już istniejących, jak i mogących pojawić się w przyszłości problemów prawnych.
Zdobyte doświadczenie w prowadzeniu negocjacji oraz polubownego zakańczania sporów pozwala mu na szybkie i skuteczne ustalanie dla Państwa jak najkorzystniejszych warunków zawieranych umów i porozumień.
Empatia i chęć szerzenia społecznej świadomości prawnej powoduje, iż zgłasza on swój udział w organizowanych akcjach pomocy prawnej „PRO BONO”, jak również w świadczeniu pomocy prawnej w „Nieodpłatnych Punktach Pomocy Prawnej” na terenie powiatu leskiego i bieszczadzkiego.
Zakres usług
Świadczone usługi mogą przyjmować formę:
- udzielenia wyłącznie porady prawnej;
- udzielenia porady prawnej oraz opracowania:
- pism przedprocesowych (korespondencji poprzedzającej wszczęcie postępowania sądowego, np. wezwań do zapłaty, propozycji ugodowych, pism wypowiadających lub rozwiązujących umowy),
- pism procesowych (pozwów, wniosków, apelacji, zażaleń, odwołań, skarg, kasacji, skarg kasacyjnych),
- pism urzędowych,
- umów, kontaktów, porozumień, oświadczeń,
- udzielenia porady prawnej oraz sporządzenia pisemnej opinii prawnej,
- udzielenia porady prawnej oraz dokonania analizy prawnej dokumentów,
- reprezentacji przed sądami, organami administracji państwowej i samorządowej. reprezentacji w czasie prowadzonych negocjacji,
stałej lub okresowej obsługi prawnej – zarówno osób fizycznych, jak i osób prawnych (w tym osób prowadzących działalność gospodarczą, spółek prawa handlowego oraz spółek cywilnych).
Pomoc prawna świadczona jest z zakresu wszystkich gałęzi prawa, niemniej jednak moją specjalnością pozostają sprawy z zakresu:
- prawa cywilnego
np. postępowania o zapłatę, postępowania o wypłatę odszkodowań i zadośćuczynień (m.in. w związku z wypadkami komunikacyjnymi, wypadkami przy pracy, błędami medycznymi i lekarskimi), sprawy związane z nieruchomościami (rozgraniczenia, ochrona własności, ochrona posiadania, zasiedzenie, ustanawianie służebności, zniesienie współwłasności), - prawa spadkowego
np. dziedziczenie ustawowe, dziedziczenie testamentowe, postępowania o dział spadku, postępowania o zachowek, - prawa karnego
w tym również postępowania wykroczeniowego i karnoskarbowego - prawa rodzinnego
np. rozwody, separacje, postępowania o podział majątku wspólnego, postępowania dotyczące wykonywania władzy rodzicielskiej nad dziećmi, ustalenia miejsca zamieszkania dzieci, kontaktów rodziców z dziećmi, postępowania o ustalenie lub zmianę wysokości świadczeń alimentacyjnych - prawa administracyjnego
np. postępowania prowadzone w wyniku odwołań od decyzji administracyjnych.
Oferuję również pomoc prawną w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych oraz postępowań dotyczących zakładania, rejestracji oraz obsługi prawnej spółek osobowych i kapitałowych.
Należności za usługi
Należności za świadczone usługi prawne, ustalane są indywidualnie w trakcie rozmowy z Klientem i kształtują się w zależności od charakteru sprawy i niezbędnego nakładu pracy. W tracie pierwszego spotkania z adwokatem Klient uzyskuje przed zleceniem usługi pełną i przejrzystą informację o wszelkich przewidywanych kosztach.
Przy określaniu należności za udzieloną pomoc prawną zastosowanie mają trzy podstawowe sposoby ustalania wynagrodzenia:
1/ kwotowy – polegający na uzgodnieniu z góry określonej sumy za daną usługę.
Sposób ten ma zastosowanie w sprawach, w których już na wstępie określić można zarówno ich przewidywany przebieg, czas trwania, jak też niezbędny nakład pracy adwokata oraz w przypadku pojedynczych usług takich jak np. udzielenie porady prawnej, analiza dokumentów, sporządzenie opinii prawnej, opracowanie pisma;
2/ godzinowy – polegający na ustaleniu z góry określonej stawki za godzinę pracy adwokata.
Sposób ten stosowany jest w sprawach gdzie niemożliwym jest określenie na wstępie zakresu usługi. Należność obliczana jest w oparciu o ilość czasu pracy adwokata poświęconego na realizację usługi. Wysokość stawki ustalana jest indywidualnie z każdym klientem i uzależniona jest od rodzaju sprawy, stopnia jej zawiłości oraz miejsca wykonywania zlecenia;
3/ ryczałtowy za stałą obsługę prawna – stosowany wobec podmiotów gospodarczych, określany w transzach miesięcznych.
Wysokość należności wynika z treści zawartej uprzednio umowy o stałą obsługę prawna. Uzgadniana jest w toku negocjacji z klientem i zależy od zgłaszanych przez niego potrzeb oraz zakresu świadczonych na jego rzecz usług.
Mając na uwadze szczególny charakter każdej ze spraw oraz indywidualne potrzeby i możliwości każdego z potencjalnych klientów kancelarii – jesteśmy otwarci na wspólne określenie sposobu rozliczeń innego niż formy powyżej wskazane.
Do każdej uzgodnionej należności należy doliczyć podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu zawierania zlecenia wykonania poszczególnych usług prawnych. Obecnie stawka podatku VAT wynosi 23%.
Płatności za usługi prawne przyjmowane są w formie gotówkowej lub przelewem na rachunek bankowy kancelarii.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: RODO, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych gromadzonych w Kancelarii Adwokackiej J.J.K. adw. Krystian Bątruk jest adwokat Krystian Bątruk.
- Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu wykonania zleconych usług pomocy prawnej oraz umów o zastępstwo procesowe, w zakresie objętym udzielonymi pełnomocnictwami (zleceniami), zgodnie z regulacjami ujętymi w przepisach art. 5 RODO oraz art. 6 ustawy z dnia 26 maja 1982 roku „Prawo o adwokaturze” (Dz.U. 2017 r., poz. 2368 z późn.zm.)
- Powierzone dane w żadnym zakresie nie będą przetwarzane do celów marketingu bezpośredniego.
- Powierzone dane przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do prawidłowego wykonania zlecenia lub zawartej umowy o zastępstwo procesowe, nie dłużej jednak niż do czasu jaki określony jest w odpowiednich przepisach prawa skarbowego, podatkowego oraz regulacjach dotyczących archiwizacji dokumentów w kancelariach prawnych.
- Państwa dane mogą być przekazywane wyłącznie osobom które zobligowane są do zachowania tajemnicy adwokackiej (lub radcowskiej) – tylko w celu umożliwienia zastępstwa adwokata prowadzącego Państwa sprawę lub też właściwie upoważnionym pracownikom Kancelarii, którzy ponoszą odpowiedzialność za ewentualne naruszenie zasad przetwarzania danych.
- Decyzje dotyczące przetwarzania powierzonych danych nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
- Państwa dane powierzone Kancelarii nie są profilowane.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym odmowa ich przekazania może utrudnić lub uniemożliwić udzielenie pomocy prawnej.
W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do:
- wglądu w treść przekazanych danych, oraz otrzymania ich kopii;
- zmiany i sprostowania danych;
- żądania usunięcia, ograniczenia lub zmiany zakresu przetwarzania danych;
- przeniesienia danych;
- wniesienia SKARGI na sposób przetwarzania danych;
- wniesienia SPRZECIWU wobec przetwarzania Państwa danych w celu i na podstawach opisanych powyżej. W takim przypadku Państwa dane przestaną być przetwarzane w tych celach, chyba że istnieć będą ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które będą mieć charakter nadrzędny wobec Państwa interesów, praw i wolności lub też Państwa dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (np. w toczącym się postępowaniu sądowym);
- wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych (w tym również wycofania zgód na przetwarzania danych jedynie określonych kategorii), przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano zgodnie z przepisami prawa przez doręczeniem Administratorowi danych pisemnego oświadczenia o cofnięciu udzielonej zgody.
Kontakt
Adres korespondencyjny:
38-600 Leskoul.Krasickich Nr 6
Kancelaria czynna:
od poniedziałku do piątkuw godzinach od 9.00 do 16.00